onsdag 12 maj 2010

Shoppingtips San Fernando


Idag har jag varit i grannstaden, San Fernando. Vi åkte dit för att köpa mer internettid samt handla mat. Jag har bara varit i San Fernando två gånger tidigare, båda gångerna för att storhandla mat. Idag kom vi dit lite tidigare, steg av bussen på ett annat ställe och hittade massor av trevliga affärer. En affär hette Chip & Chop och sålde massa fina barngrejer och barnkläder. Kläderna var av spanska designers som Agatha Ruiz de la Prada mfl. De flesta av plaggen var helt gudomliga men de låg på pris från ca 40-50 euro. De sålde helt fantastiska klänningar, om jag hade haft en dotter hade jag nog i ärlighetens namn inte kunnat motstå en av dem! Jag hittade iallafall en fin vällingtermoväska med tillhörande flaska samt en napphållare till Max i trä! Vår gamla var så ful och sliten. Vällingtermoväskan (som även passar utmärkt till Max äppelgröna bambinoflaska :) kommer från Tuc Tuc, verkar som det är ett spanskt märke, ska göra lite mer research i det ämnet. Vi avslutade med att handla mat, blöjor mm på Sparbutiken där, vilken varmt kan rekommenderas! Har tidigare handlat på Hiperdino som finns lite överallt på ön samt på Mercadona, vilken är billigare men inte så välsorterad. Det trevliga med San Fernando är också att det känns väldigt spanskt och att man inte ser så många turister. Jag ser redan fram emot nästa tur dit! Tar bara fem minuter med bussen från San Agustín!

2 kommentarer :

Linda sa...

Att hitta nya shoppingställen är roligt. Jag skulle gärna ta en runda bland klänningarna....
Så roligt att få se Max det känns som en evighet sen.

Wilma och Agnes sa...

Va fin Max är!