fredag 14 maj 2010

Dagens spanienbilder



Det finns ständigt fina vyer och miljöer här på Gran Canaria. Vissa områden är dock för "turistiga" för min smak, medan andra är väldigt rogivande och vackra. Jag gillar framför allt strandpromenaden. Den sträcker sig längs hela kusten och när man går där hör man Atlanten brusa i bakrunden. På den går jag varje dag! Det är så härligt att känna havsdoften och när man ser Atlanten så långt ögat når uppfylls man av nån slags frihetskänsla...
Klimatet här är tropiskt vilket gör att man bland annat odlar bananer, avokado, kaktusfrukter. Nu börjar citronerna runt om på träden bli rätt stora och de ser ut som lime ungefär. Det är fortfarande väldigt grönt här på ön, ja åtminstone här i San Agustín. Detta kanske delvis beror på att det vattnas endel... Jag njuter iallafall varje dag av de helt fantastiskt fina bouganvillablommorna som klänger lite här och var. Fotade tidigare idag lite inspiration härifrån till er! Vinet på bilden som ni ser heter Veranza och det valde jag häromdagen när vi var och handlade i San Fernando.

1 kommentar :

Linda sa...

Jag blundar och ser bilderna framför mig. Visst är det härligt.
Snart går vi på strandpromenaden eller i de små gränderna i gamla Alcudia.