fredag 28 maj 2010

Kontraster i vitt...


För er som läser min blogg eller känner mig privat, vet att jag är person som gillar vitt, vitt, vitt! Jag gillar även färg men då som accenter, jag vill att grunderna ska vara vita. Har under våren haft många tankar på vårt kök därhemma... Vi har blanka vita luckor med träbänkskiva. Vill ha ett nytt fristående kylskåp så nu måste vi fixa om lite här och där... och tankarna är många.. som alltid med mig, jag har alltid massor av idéer!!! Kanske är det någon som känner igen sig? Jag gillar båda dessa bilder väldigt mycket fast de är som kontraster på något sätt. Ett är modernt och ett har mer den lantliga stilen. Jag försöker ha en blandning av dessa skulle man kunna säga. Jag gillar den danska designstilen men som även innehåller en stor dust av vintage/shabby chic... (bilder Living etc)

6 kommentarer :

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå...Här är en till som gillar vitt vitt och den danska stilen. Tankarna snurrar i mitt huvud för jämnan och ställer till det. Maken blir snart tokig på mig, ändrar och fixar. Men det är väl så det skall vara antar jag/ Ha det gott Kram Anne

Therese sa...

Dansk design är bäst jag vill åka till Danmark för att få lite inspriation. Jättefina bilder känns som jag sett dem i en tidning, så fina! Intressant med USA då :) jag har bott utanför NY i 13 mån och min man har spelat basket på college så vi får se. När i tiden hade ni tänkt er flytta? Nu är tävligen igång :)

Pillan sa...

I know vitt is the thing...;) Båda bilderna är jättefina. Har varit lite insnöad på lantligt men börjar vika mig för lite mer modernt. Annars är New England och stjärnor min favvo! Kram Pillan

Helena sa...

Hej!
Hittade precis in hit till dig, vilken fin blogg du har!
Ha en fin helg! Kram Helena

Anonym sa...

De där stolarna på den nedre bilden i det här inlägget är riktigt snygga, och de syns just nu i varenda inredningstidning. Vad heter de och vad kostar en?
/Petra

Therese sa...

Våra planer är nog om 2-3 år men vi får se. Beror lite på jobb och annat. Hoppas ni får en fin dag, skriver kort då Viggo inte vill att jag bloggar just nu :)