fredag 14 maj 2010

Macarons "Mat att äta minst en gång i livet"

Jag är väldigt fascinerad av de små marängbakverken macarons. De är liksom vackra att se på! Cup cakes känns likadana, de är vackra och passar därför på bröllop, fina fester och kalas. I den nya kokboken Mat att äta minst en gång i livet av Åsa Swanberg, Roland Persson och Malou Holm, kan man läsa att macarons sägs härstamma redan sedan Katarina av Medicis tid! Kokboken tar upp en massa trevligeheter i gourmandens värld samt ger en historisk beskrivning kring olika rätter/bakverk. I en recension av denna kokbok läste jag att den var "årets vackraste kokbok..." Får helt enkelt lägga den till min "vill ha lista"... som börjar bli rätt lång vid det här laget... känns det som... Jag känner mig iallafall väldigt nyfiken på boken och kan tänka mig att den även är en perfekt present att ge bort.

1 kommentar :

Jeanette sa...

Vilka underbara bilder. Det är verkligen synd att vi inte fick chans att åka ned. Denna vecka som hade varit ett alternativ åkte ju Torbjörn och hans familj ned till lägenheten och framöver så jobbar jag helger och har dessutom mina arbete som ska lämnas in. Blev iallafall super inspirerad av kokboken du nämnde och kollade upp den. Ska köpa den och överraska J.