söndag 23 maj 2010

Min lille prins 9 månader!

Nu är min son Max Leon hela nio månader!!! Kan faktiskt inte riktigt förstå det, min lille sötnos börjar bli stor :) Visst är han en bebis men han blir mer och mer en pojke för varje dag som går! Han kryper, reser sig, klappar händer, äter små bitar av bröd och frukt SJÄLV!!!! Jag minns att jag för cirka en månad sedan, funderade mycket på min graviditet och på den starka längtan man då hade, samtidigt mindes jag den oro man kunde känna. Oro över hur allt skulle bli och att allt skulle gå bra! Att bli mamma är stort. Alla säger att livet blir aldrig som det har varit, och det är sant! Det blir så mycket mer värt!! Samtidigt i samma ögoblick som barnet föds, föds en rad olika andra saker som man inte tänker på innan. Allt från en så stark kärlek man inte trodde fanns till en oro över att något ska hända sin lilla skatt! Livet får en ny dimension en annan mening, det viktigaste är inte längre en själv utan man har en annan människa som får första uppmärksamheten och detta är riktigt riktigt poitivt!

2 kommentarer :

pillan sa...

Hej och tack för kommentaren! Vad roligt att jag fick möjlighet att hitta din blogg med! Härligt med en liten kille som växer och utvecklas. Min tjej är ju så stor nu så det ska bli himla kul att få en liten igen. Blir helt olika utvecklingar man får följa! Ha en fin dag/Pillan

Annas inspiration sa...

Grattis till er lille skatt!

Jag är sååå förväntansfull inför det som kommer, njuter av gravidteten & i bland tror jag knattp det är sant...att vi ska bli föräldrar.

Ha en toppentisdag,
massor med kramar