fredag 21 maj 2010

Min morgonpromenad med Elle Decor US




Imorse när jag gick min promenad somnade Max gott i vagnen så jag bestämde mig för att gå lite längre än vad jag brukar. Klockan var runt 8.00 här lokal tid när jag gick ut och jag var ute i nästan en och en halv timma. Gick hela hemvägen längs min favoritplats här på Gran Canaria, strandpromenaden. Atlanten var helt stilla idag och jag mötte knappt någon... känslan var magisk... var bara tvungen att ta några foton! När jag kom förbi köpcentret gick jag upp till en liten tidningskiosk som jag precis hittat som har ett ganska bra utbud på tidningar, jag är för övrigt, ni som känner mig vet, lite crazy i inredningstidningar... hittade iaf Elle Decor, den amerikanska upplagan. Tog hem den och har precis nu i eftermiddag, läst den. Den innehåller ett nästan tio-sidigt reportage om Stockholm, vår huvudstad, lite häftigt va! Sverige känns verkligen "inne" just nu. Till viss del beror detta på det kungliga bröllopet den 19 juni. Artikeln börjar såhär: "Love is in the air this summer in Stockholm as Sweden celebrates the wedding of Crown Princess Victoria to Daniel Westling..." man kan även läsa: "The capital was already hands down the chicest city hovering anywhere near the Artic Circle"

1 kommentar :

Anonym sa...

låter alldeles underbart!