söndag 13 juni 2010

Två dagar kvar...

Nu börjar det nästan kännas lite sentimentalt...den gångna helgen har vi haft fullt upp! Städat, packat men ändå hunnit med roliga saker som att träffa vänner, äta tapas och kollat VM :) Att summera vår tid här är inte svårt, vi har verkligen haft det jättebra! Men nu när det är nära hemresa känns det lite sorgligt... Det vi kommer sakna mest är människorna vi träffat och lärt känna! Lotta, Fabián, Alba, David, Charlotte, Erik, Aurore, Pierre, Melina, Kevin...mfl... Jag kommer även sakna vårt liv med dess rutiner, som vi trots denna korta tid, hunnit skapa oss, våra promenader, klimatet, havet, vår lägenhet, frukterna och grönsakerna... Max har också trivts som fisken i vattnet, han bara älskar att sitta på vår terass, i bara blöjan, och äta frukt eller små brödbitar :) Och tack alla som kom hit och besökte oss, så kul så många kom och det var verkligen kul att träffa er alla!!! Bilden tog jag i morse på väg till bageriet...

6 kommentarer :

jessi sa...

jag känner igen känslan.. för några år sen var vi iväg ett halvår o sista stället vi bodde på var Nerja, Costa del sol. Jag kände mig så vemodig över att lämna lägenheten, människorna ja hela spanska livet... Det är speciellt men det finns alltid kvar. Framförallt finnd det kvar i ens hjärta.

svar- vi flyttar nu på tisdag. Vi renoverar tapetsering målning o kök själva. Men inte el och sånt. Så småningom vill vi ha nytt badrum o det får proffsen göra!
Det ska bli jätteskoj, vi har renoverat själva förut och tycker det är roligt!

KRAMAR

Ann sa...

Tänk vad fort tiden har gått! Härligt att det har varit så bra :)! men skönt att ni kommer hem också, blir lite närmre på så sätt :)!
Kram!

Therese sa...

Vi kommer segla till Kalmar i sommar :) hoppas ni får en fin måndag jag måste sova nu får skriva mer imorgon. kramar

Nettan sa...

Hejsan! Kul att du kiakde in hos mig! Säger detsamma, vilken mysig blogg du har! Låter´som ni haft det underbart i spanien. Bodde i Usa i två och ett halvt år å det var med blandade känslor vi flyttade hem igen!! ..ska kolla runt lite närmare här hos dig!
Ha det gott!
Kram Nettan

mylovelygrandma sa...

Hejsan! tack så mycket! :) vilken härlig bild! är ni på semseter eller har ni varit på Gran Canaria länge? Kram!!

Annas inspiration sa...

Åh bara två dagar kvar, kan tänka mig att det är blandade känslor.

sv: vi har bf 30 augusti.

Lycka till med packning & hemresa.
Kramar Anna