tisdag 29 juni 2010

Shopping i Ystad :)

Igår var jag och två vänner (Linda & Ann) i Ystad och shoppade sommarrea! Vi vara alla barnfria, vilket gjorde det hela enklare! Jag har inte varit i Ystad jättemånga gånger men måste säga att det är en mycket bra shoppingstad som definitivt har sina pärlor! Bilden ovan visar barnklädesbutiken Sixon som är helt gudomlig! Här säljs kläder från baby upp till tonår! Med märken som Burberry, FetGant, Armani, Donna Karan, Kenzo, Timberland mm blir ett besök här fantastiskt :) Man kan inte annat än att uttrycka ord som "åhhh" när man ser små bodies från Burberry eller de bedårande små klänningarna från Kenzo och Donna Karan... Igår var det 50 procents rea på i storFett sett allt i hela butiken, vilket ger mer "normalpriser" på grejerna... En munkjacka för 300 känns rimligt!!! Jag handlade ett fint set till min son och likaså gjorde mina vänner till sina döttrar :) Vidare bra shopping för Ystad (min andra favorit) är inredningsaffären Boudoir som jag för övrigt har som en av mina bloggar jag läser här! Även här kunde man hitta en hel del fina grejer till bra priser :) Boudoir säljer märken som Gant Home, Voluspa, Day Home, Ugg Australia samt kläder från bla Valerie Affalo mm. (bild från handlaiystad.se)

7 kommentarer :

jessi sa...

Ja ystad är en fin stad! jag pluggade lärarutbildningen i Skåne så har bott i Malmö o Svedala. Var flera gånger till Ystad för tycker det är charmigt där!

Kul med halva priset på bra märkeskläder, kul att du fynda1

kram

Ann sa...

Tack för helt underbara dagar!! Och Olivia har glassat omkring i sina Replay shorts heladagen ;)! Kram!

mama Sofia sa...

Hallådär!
Hoppas allt är bra med dig denna regniga dag, det regnar i vilket fall här i Örebro!

Du frågade om jag har semester och svaret är nej jag har två veckor kvar innan det ljuvliga ordet SEMESTER börjar:-)

Oops nu kom jag på att du frågade om playsam och att jag inte svarat på din fråga men nej tyvärr så tog vi inte in det till butiken.

Förresten vilka fina Ystadsbilder:)

Ha en fin dag!

Kramar blondinmaman...

Annas inspiration sa...

Skoj att läsa om dina pärlor i Ystad :-)

ska ni vara i sommarhuset hela sommaren? Annars bor du i huvudstaden?

Hoppas ni mår bra!
Kramis

Anonym sa...

Om någon undrar så gick det jätteba med barnen för Sheriffen och mig:)
/M

pillan sa...

Kul att fynda! Är själv dålig på detta...hmm ;)
Har aldrig varit i Ystad men det verkar vara en fin stad, såg förresten senaste Wallander igår så jag var väl där och vände en sväng kan man säga!
Ha de/Pillan

Rövarmamman♥ Gravid igen sa...

Å vilka söta Burberry skor! Me like!!!:)