tisdag 1 juni 2010

Hace cuarenta grados...

Idag är det helt otroligt varmt här på GC. När jag steg ut med Max i vagnen klockan 08.00 kändes det helt otroligt, det blåste men det var de hetaste vindar jag nånsin känt! Dessa heta vindar kallas calima och blåser från Afrika. Min sambo M sa att han trodde at caliman brukar avslutas med just vindar (har varit runt 30 grader några dagar nu). Jag frågade därför en man som jobbar här på området om det skulle gå över idag, men han sa att det skulle bli värre! Och affärsmannen som bor över oss fylllde i med, det ska bli 40 grader!!! Jag gick därför en kortare promenad mot den jag brukar gå varje morgon. Var tvungen att handla bröd, vatten och lite mat till Max. Efter det gick jag och beställde en taxi för vi har nämligen vänner här denna veckan. De bor i Playa Inglés så jag och Max åker dit och intar en plats under en parasoll...

3 kommentarer :

Jeanette sa...

Kan bara säga njut av värmen även om ni kan tycka det är för varmt. Men bättre det än det trista kalla skitväder vi har. Idag har jag t.o.m TÄNT BRASAN!!!!!!!! Hur crazy är det??? 1 juni!!!!

Anonym sa...

40 grader i imorgon onsdag enligt väderleksprognosen! En bra anledning till att ta en iskall San Miguel:)
/M

Therese sa...

Här är det varmt men inte så varmt :) SV: visst rekomenderar jag andra att köpa den jättegott och färdigblandat. perfekt!