lördag 10 juli 2010

weekend med inspiration trädgård...




FetHar haft ett underbart veckoslut med fantastiska vänner! Vädret känns som i Italien, vi har haft picknick på stranden sent in på kvällen, ätit god mat, druckit goda drycker, diskuterat mycket om vice versa... Sommar och semester när den är som bäst! Känns tomt här idag :(
Igår besökte vi Apotekarens medelhavsträdgård i Simrishamn, där man får mycket ny inspiration! Vill jättgärna ha en pergola! Har även hittat några nya växter som jag ska plantera till hösten :) Vi har ju byggt upp en trädgård från scratch mer eller mindre... och brukar alltid köra ett planteringspass på hösten. Det är alltid lika roligt framåt våren och för att inte tala fram på sommaren när växterna sätter igångpå riktigt! Besökte även Urban Living där några av vännerna tittade på möbler från Fermob! Tror nog att A&A kommer köpa turkosa stolar därifrån...
Kunde inte låta bli att fota den fina fjärilslavendeln vi fick också! Visst är den vacker!

6 kommentarer :

Therese sa...

låt härligt med tukosa stolar tycker det låter kul! ang vår inredningsstil så är den begränsad av hur vår lägenhet ser ut, toppmordern nybyggd i en gammal fastighet, då tycker jag det passar bäst med en "clean" stil rätt strippad stil, sjuanstolar, färgstarka klickar, loungekänsla skulle nog sammanfatta det. Jag har rätt många bilder under min kategori inredning men då är det med bilder på hur den var stylad på visningen så det ser inte ut så nu. kramar

jessi sa...

Visst är vädret likt medelhavets, härligt! Skoj med nya växter o blommor, jag ska satsa ännu mer nästa sommar då vi inte har renoveringen.

Sköt om dig!

Annas inspiration sa...

Ja vilken värme, för varmt för min smak. Men det ska bli bättre from i morgon :-)

Mysig utflykt,
ha en bra dag i värmen!
kramar Anna

Therese sa...

Lavendel är nog en av mina favoritblommor, vi har ju en på vår uteplats. Måste nog ha fler nästa år. Vet du om de klarar vintern? Hur gick det med stolarna? Tack för kommentaren med inredningen, vi har själva inga sjuan då M inte vill lägga ner så mycket pengar men jag hade gärna velat ha några. kram till dig

Therese sa...

tack föt tipset får ta och kika där. Vi köpte stolar på bolia i svart läder blev runt 4000kr för 4 stolar så det var ju inte billigare då...men de är riktigt bra. kram

Pillan sa...

Vad duktig du är med att fixa i trädgården. Den planeringen kommer längre fram gällande mitt husprojekt. Själv gillar jag mycket sten typ blandning av plattor och natursten. Lavendel, salvia, rosor och pioner får gärna finnas;)

He det fint/PIllan