söndag 25 juli 2010

höstig mat i regnrusket...

Tack för de jättesöta kommentarerna om min lille son Max Leon!!! Han mår bättre idag och sprnger omkring här i lägenheten, ständigt på upptäcksfärd :)
Igår kändes det nästan som höst här! Vi tyckte det var riktigt skönt och mysigt! Jag fick en hel del gjort som städa garderoben, fixa iordning sonens kläder. Man inser nu hur fort en liten bebis växer...ja kanske kan man inte kalla honom bebis längre... måste väl försöka skaffa ett syskon nån gång så alla de fina kläderna kommer till nytta än en gång! Vissa grejer är helt som nya, särskilt de allra minsta kläderna. Vi plockade även ner liggvagnen, babygymet, skötbordet ner till förrådet! Har ju inte riktigt hunnit med det tidigare då vi tillbringade hela våren i Spanien och därefter Österlen. Hur som helst så känns det riktigt skönt att ha det gjort nu!
Åter till bilden och rubriken. Igår kände vi för lite mer höstig mat och jag som "kokboksfreak" hittade i ett trevligt recept i Gordon Ramsays bok, min sambo M nappade och lagade en fantastisk gryta. Denna njöt vi av samtidigt som regnet slog mot rutorna och vinden ven... på tisdag ska det bli 25 grader igen hörde jag. Sommaren är inte slut!!! Men det var riktigt gött med ett litet break, håller ni med? Kramar från mig!

2 kommentarer :

Therese sa...

så skönt att han mår bättre! Jo det blåste mycket igår och regnade galet mycket. Vi har pysslat inne i båten istället och som tur är kan vi även titta på film, lyssna på musik och surfa :) kram och ha en fin dag

Annas inspiration sa...

Vad glad jag blir att lillen mår bättre :-)

Älskar också kokböcker, men oftast njuter jag bara av att titta i dem & använder inte recepten hihi ;-)

sv: ja vi har regn & rusk, det har varit under 13 grader i dag. Antar att ni har ungefär detsamma?

Ha en fin kväll
Många kramar