tisdag 20 juli 2010

inspirerande tidning



Har inte skrivit på nästan en vecka nu... har haft mycket besök här i vårt sommarhus men den största anledningen är att min lille son har varit sjuk! Har varit en del riktigt oroliga dagar för en "förstagångensmamma" jag hoppas hoppas och vågar nästan tro att det har vänt nu! Just nu ligger han här bredvid mig på ett fårskinn och sover så sött :)
Har länge tänkt att jag ska skriva om tidningen Elle mat och vin då den verkligen tillhör mina favoriter! Jag prenumererar sedan några år och sparar på alla nummer. Det som är bäst är att den har många moderna, schysta recept som ändå inte är så avacerade som de till en början verkar... senast när vi hade besök gjorde jag en massa olika recept ur det senast numret, allt från bål, saffransaioli, kycklingspett med parmesan mm... Dessa omslag hör till mina favoriter! Blir alltid lika glad när en ny tidning dimper ner i brevinkastet :)

2 kommentarer :

Therese sa...

Tack för tipset, kanske ska jag med pren. på den då. Men jag funderar på att börja med Elle interiör jag gillar den mycket. Mår lillen bättre nu? Vi kommer till Kalmar på fredag, vet inte om det finns fler hamnar där. kramar

Ann sa...

Jag håller helt med när det gäller Elles Mat och Vin, fick ju en av er när ni kom i vintras :). Tom jag klarar av recepten ;). Hoppas verkligen lille Max mår bättre nu!! Krama honom från oss! Och er själva också såklart