fredag 5 mars 2010

Projekt barnmat


Nu har jag varit har i Spanien i ca en vecka. Dagarna flyter pa, haft mkt att gora... sarskilt nar man har en liten son pa 6 man! Mitt fosta projekt var att forsoka hitta bra mat till Max. Tyvarr blev jag nagot besviken da det visade sig att pure har nera inte riktigt ar som de dar hemma. Efterattspure innehaller mycket socker och "huvudrattspuren" innehaller salt, vilket de inte far gora i Sverige.. Som tur ar kommer min bror hit pa lordag och jag har gjort en stor bestallning pa bland annat favoritratten lasagne :) Hittills har vi kort mkt"compota de pera" och mosad banan... Anledningen till varfor maten innehaller bade socker och salt ar, enligt en svensk tjej, som bott har 12 ar, konkurrens. Nestle och Hipp tillsatter samma mangd socker och salt som de spanska markena, for att de saljer battre... lite trist...
Ska forsoka fixa mobilt bredband eventuellt nu under helgen sa man kan blogga hemifran istallet...

2 kommentarer :

Linda sa...

Barnmat utomlands är en historia för sig själv. Speciellt om ens barn är kräsna. Vi fick kris med vällingen. Tur att det bara var semester. Ta hand om er! Kram Linda m fam

Annis sa...

Aj då...men det blir till att laga massa egen barnmat i stället..din mat blir säkert favoriten!
Hoppas på att få se lite bilder från ert boende snart
Kram på er!