onsdag 17 mars 2010

Jamie Oliver, me like!

Har alltid varit väldigt förtjust i "nakna kocken" Jamie Oliver. Minns så väl,när jag först gången slog på Tvn och såg honom. Måste varit nån gån i mitten av nittiotalet och det var Svt som sände hans program Jamie the naked chef... jag minns att jag undrade varför han kallades så.... nåväl när jag väl såg hans program smälte jag direkt, jag var fast. Förstår inte riktigt hur denne läspande britt kan ha en sådan otrolig genomslagskraft i tvrutan... men det har han!!! Har nog de flesta av hans kokböcker i min bokhylla hemma i Sverige, och jag gillar dem! Favoriten är Jamies Italien (tack Emma). Jag gillar särskilt hans sätt att kombinera råvaror och även de råvaror han använder! Har faktiskt blivit väldigt inspirerad i min egen matlagning av just Jamie Oliver! Såg att han nu kommit ut med en tidning också, vet ej om den säljs i Sverige ännu, men detta måste jag undersöka! Kolla gärna hans hemsida härifrån min blogg :)

Inga kommentarer :