söndag 21 mars 2010

Längtar till picknick...


När man har tillbringat snart en månad här i värmen samtidigt som man hör att snön börjar smälta hemma i Sverige får man på något konstigt vis, vårkänslor och en skarp längtan till den svenska sommaren! Den svenska sommaren är speciell, det går bara inte att komma ifrån. Varje sommar brukar jag och min sambo ha minst en rejäl picknick... där vi brukar ha med både huvudrätt och efterrätt! Vi har bland annat gjort club-sandwiches, ceasarsallad, jordgubbar med grädde mm, mm. När min sambo fyllde år förra hösten fick han lite olika presenter i matlagningens tecken. Han fick bland annat Steltons picnic basket som ni kan se ovan. Ser verkligen fram emot att börja använda den. Igår när vi besökte Las Palmas som jag skrivit tidigare köpte jag lite muggar och tallrikar på Zara Home, att ha i korgen. Bland annat de parsleymönstrade assietter som ni ser på bilden. Jag köpte även muggar i olika snygga färger allt från cerise till turkos! Vi har ju planerat sedan länge en resa till Menton i Frankrike som vi ska göra strax efter påsk. Har tänkt att inviga vår picnic basket där :) men nu börjar man undra om vädret riktigt tillåter det..? Vi får väl se..bara det inte regnar så! Imorgon tänkte vi åka till grannbyn här somheter San Fernando och se om vi hittar något trevligt vi kan ha i muggarna... (bilder från www.stelton.com samt www.zarahome.com )

Inga kommentarer :