söndag 31 oktober 2010

att följa sina drömmar...

Ibland hamnar man i vägskäl i livet... kanske inför ett nytt jobb, när man skaffar barn (om man väljer att göra det), att göra en längre resa osv... och då gäller det att våga... eller? Livet går ju så fort, detta skriver jag ofta här i min blogg! Ibland måste man fundera på om man ska våga testa något annat! Något nytt... Rädslan är alltid att lämna det man har... fast man kanske kommer till ännu bättre... men det är ju det man inte vet... Kanske måste man ändå, om man får möjligheten, testa nya saker om man får chansen... det gamla finns ju kvar... om man ångrar sig...

11 kommentarer :

floosan sa...

Precis så känner jag mig just nu, jag vill prova något nytt men rädslan håller mig kvar där det är tryggt och säkert. Men inombords längtar jag efter äventyr

Therese sa...

Helt rätt, det går alltid att ångra sig och det är aldrig för sent. Viggo blir 2 år 23 november. Hoppas ni haft en fin helg, kramar

Annas inspiration sa...

I bland måste man våga,
hoppas du får ordning på dina tankar.

MÅNGA KRAMAR

Creative Lounge sa...

Ja, full fart är det här. Lyxproblem som egenföretagare! :) Tur att man jobbar med det man brinner för.

Klart du ska prova dina vingar.
Livet är för kort för att fundera. :) Just do it.

Hoppas även du har haft en trevlig helg och får en lika dan start på nya veckan!

Kram Evelina :)

Martina sa...

Håller med dig i dina tankar. :)

Härlig söndag ni haft, promenad är aldrig fel. Önskar dig en fin måndag. Kram

Mamma till William sa...

Godmorgon söta.Klart maten från i Lördags smakade lika gott som det ser ut på bilderna..Hoppas att allt är bra med dig denna måndag..Ska du göra något skoj med din sötnos..kram kram

Ann sa...

Trots att det för min del "bara" var att byta jobb, sämre lön samt karriärsmässigt sämre så är det det BÄSTA jag gjort när det gäller jobbet :). Det är värt allting! Våga satsa, det går alltid att ändra sig :)! Kram till dig!

P.S Nu har Olivia provat alla sina "nya" kläder och hon blev sååååå fin! Glömde säga att det slank ner en Burberrytröja också igår ;).

Linda Ohlsson sa...

Här kommer några rader som jag tyvärr inte vet var de kommer ifrån men som säger en hel del:
Mod. Är inte fritt från rädsla.
Mod. Är att utmana sina rädslor.
Gör det. Varje dag.
Och du växer.

Ser framemot torsdag!
Kram

pillan sa...

MMMmm håller med! Oftast är det så bekvämt och tryggt så det är svårt att bryta sig loss!
You Go Girl! Kram Pillan

Elles blogg sa...

Ann: låter toppen att allt blivit så bra! Är verkligen glad för din skull!!!
Linda: tack för en supertrevlig dag idag :)
Kramar Eleonor

mama Sofia sa...

Riktigt bra skrivet!
Känns som om jag kunde ha skrivit det själv:-)...

Kram, kram Sofia