måndag 11 oktober 2010

tjusiga horn och kartell...

Nu har jag haft en bloggpaus igen, det behövs då och då för att samla lite nya tankar och idéer.
Dagarna bara springer iväg känns det som, särskilt nu när man jobbar... tänkte iallafall skriva några rader, så här i älgjaktstider, om hur snyggt det kan vara med horn hemma på väggen... Både pappa och storebror är jägare och jag bad pappa för ett par år sedan om ett horn att hänga på väggen. Fick ett men har tyvärr inte hängt upp det ännu. Behöver måla om skölden bakom till vit först... men rätt som det är kommer jag ta mig tid och fixa till det! Lovar då att fota och visa här på bloggen. Ville med bilden ovan visa hur snyggt det kan vara! Gillar även kartellampan skarpt, ni som känner mig väl vet att jag varit nära att köpa den flera gånger ;)

8 kommentarer :

Martina sa...

Har aldrig tänkt på att ha älghorn hemma, men det var riktigt snyggt gjort på bilden.

Soffan är absolut bästa platsen när man kommer hem efter en lång dag. Hoppas allt är bra med dig!

Kram Martina

Therese sa...

kul min pappa har två stycken som farfar knäppt. Förstår att det är svårt att hinna känner samma sak. Jo jag köpte koftan men kommer skicka tillbaka den då jag inte tror jag kommer använda den, då jag är emellan två storlekar. Jag har köpt två andra OM koftor den längre modellen gillar den bättre. Kram och kul att höra från dig :)

Therese sa...

så här vårdar jag mina Hunter http://theperfectwife.blogg.se/2010/september/varda-dina-hunter-stovlar.html#comment

jag köpte i en butik Mathilde men de är billigare att köpa på asos.com kram

Annapanna sa...

Tack, jag ser fram emot tiden med en baby men samtidigt får jag lite panik! så mycket kan gå fel...

Är riktigt nervös även om jag försöker att inte låtsas om det :(

Mamma till William sa...

Godmorgon gumman..Hoppas att allt är bra med dig denna tisdag morgon..Vart i detta avlånga land bor söta du med familjen?* Själva bor man i Malmö stad..Hoppas att allt är bra med dig denna tisdag.
Håller med att den där lampan är jätte snygg,,vill med ha en sån,,vet du vart man kan köpa en sån? kram kram

floosan sa...

Man kan göra mycket roligt med älghorn, en kompis sprajade dom svarta. Sån liten detalj blev skitläckert. Hoppas allt är bra med dig också, kram

pillan sa...

Nu har vi tänkt lika igen...! Älghorn ska även pryda min vägg i huset men jag ska måla det helt svart eller helt vitt:)
Kram P

Pia Lotta Loppis sa...

Håller med!!! Horn är fräckt!!!! Gillar det där med jakt. Min man är jägare och var i Estland på jakt och sköt en älg. Han ville ju hornen så dom skulle skicka när det var uppsatt och klart. Vi fick en låda som var stor som ett hus! HA! Dom hade ju tagit med huvudet på älgen för det gör man där! Kunde ju inte placera det någonstans för huvudet tog ju upp hela rummet! Ja se som det kan gå!
Ha en skön helg!
Kram