söndag 19 september 2010

höstmys, val och kantareller

Jaha så var det söndag eftermiddag igen... snart måndag igen. Har iallafall haft en väldigt mysig helg! Igår, på dagen, träffade vi vänner vi inte sett på länge. Blev bjudna på en härlig fisksoppa... På kvällen träffade vi bästa kusinen och hennes familj :) Blev bjudna på mat även där!!! Vilken lyx!!! Av min kusin Petra fick jag även en stor påse full av kantareller vilka ni kan se på bilden! Tänkte spara dem och försöka hitta ett riktigt smarrigt recept på kantarellsoppa! Jag är verkligen en soppmänniska, det måste jag erkänna!! Idag har vi varit och röstat, för det tycker jag man ska göra. Nu ätit god middag och jag har tid att blogga ;) Är det någon därute som har nåt bra kantarellsopprecept förresten? Kram!

4 kommentarer :

pillan sa...

Vilken lyx det är att bli bjuden på middag! Och massor med kantareller;) Tyvärr kan jag inget sopprecept me svamp... men att gräddstuva dom är ju inte heller så dumt!!
//PIllan

Madde sa...

Vilken fin blogg

floosan sa...

Låter som ni haft ett toppen slut på veckan, hoppas veckan startar lika bra.Kram

Annas inspiration sa...

Det är bra för trevligt att bli bjuden på mat, smakar så mycket bättre :-)

Hoppas ni mår väl
KRAM