onsdag 21 april 2010

Män skäm bort era kvinnor


Har under den senaste tiden funderat en del på det här med mäns förhållande till sina kvinnor! I gamla tider hörde det till att mannen gav sin käraste blommor osv... vissa män gör säkert fortfarande detta, men långt ifrån alla. I dagens moderna leverne skulle mannen lika gärna kunna säga "kvinnan kan ju lika gärna vara den som ger blommorna" detta behöver för visso inte vara just blommor utan kanske en annan gåva... Jag hör ändå till den typen av tjej som gillar det här romantiska med presenter och romantik. Vad är romantik kan man ju fråga sig, kankse låter det, beroende på när man använder ordet, som taget ur en annons från åttiotalet. Nej jag gillar orden romantik och romantisk mycket. Och för mig betyder det mycket och är viktigt i ett förhållande. Vi tjejer gillar presenter!!! Jag tror de allra flesta av mina närmsta vänner, om inte alla gillar presenter!! Topplistan vad dessa presenter är skulle jag med stor säkerhet även kunna tala om..ja smycken ligger nog högt på listan liksom; kläder, nån designgrej, resa, överraskning osv... Vi har nära vänner där mannen ifråga senast gav sin fru en helg på Torekov Spa, hur romatiskt är inte det? Men grejen är den presenter eller inte, romantik är så mycket annat; att se varandra, hjälpas åt, säga snälla saker till varandra, äta middag tillsammans, tända några ljus ja det finns mycket man kan göra för att få in den här vardagsromantiken. Romantik ger värme och glädje. Jag hoppas och tror att många av mina kompisar håller med mig. Vad jag menar med att jag lite skämtsamt skriver "män skäm bort.." är att helt enkelt hålla glöden levande, respektera varandra på alla plan och man blir gladare och lyckligare som människor!

1 kommentar :

Jeanette sa...

I love it!!! Vilket bra inlägg,,,instämmer med författaren!. Vi är nog alldeles för upptagna av våra liv med jobb, resor, vardagssysslor osv att man glömmer bort det viktiga i livet,,,varandra! Idag blir jag iaf bortskämd och det är underbart.
Kram J