tisdag 20 april 2010

bilder från Menton på franska rivieran..coming soon


Rubriken, som ni ser handlar om den lilla franska staden Menton, där vi var för en dryg vecka sedan (innan vulkanen, tack och lov). jag kommer att lägga ut bilder och skriva om platsen som verkligen är en liten pärla för resesugna barnfamiljer! Om man gillar shopping kan man också rekommendera platsen! Där finns många olika tvål/doftljusaffärer, romantiska inredningsaffärer i värsta shabbychicstil samt en rad olika delikatessaffärer som säljer fina olivoljor, champagne och annat trevligt. På bilderna ser ni två olika tvålar från Savon de Marseille som för övrigt är ett av mina favorittvålmärken. Köpte två småtvålar i Menton, en oliv och en lavendel. Då min kamera med alla bilder från Frankrike just nu är i Spanien och jag här i Sverige, kan jag inte göra mitt mentoninlägg ännu, men det kommer, snart, hoppas jag...

Inga kommentarer :