onsdag 17 november 2010

snart första advent...

Fet
Pratade med en av mina bästa vänner tidigare i förmiddags! Vi försökte planera in en träff, vilket inte alltid är så lätt när vi båda har barn och en av oss har man som jobbar jour titt som tätt... men det vi, mycket förvånat kom fram till är att det inte är så lång tid kvar till första advent! Det känns rätt galet, att tiden gått så fort! På ett sätt är det väl så när man har mycket att göra... (det har man som småbarnsmamma ;) Efter vårt samtal när min lille skatt somnat började jag kolla runt lite på bloggar och såg då att många har brjat förbereda inför advent och julen. Allt från julklappstips till kreativa adventsljsstakar! Blev då sååå sugen på att åka till Köpenhamn!!! Undrar om vi hinner det innan jul... vill gå till Tivoli, kolla alla fina ljus, dricka något varmt gott och fika på barnvänliga Illums café (längst upp) och så skulle jag gärna inhandla en juldekoration från Karen Blixen's Jul som ni ser ovan... kollar alltid in dem på Illum när jag besöker Köpenhamn! Visst är de söta! (bild Rosendahl)

9 kommentarer :

Martina sa...

Håller med dig, tiden går ruskigt fort. Ska bli riktigt mysigt med julen och advent. Ska tjuvstarta lite till helgen.

Hoppas ni hinner med Tivoli i Köpenhamn, det är så fint! Ha en fin kväll!

Kram Martina

Mamma till William sa...

God kväll vännen.Ja det var ett tag sedan man hörde från dig,,skoj att du lämnade en kommentar := Hoppas att allt är bra med dig denna onsdag som det är här.Ja tiden går allt för snabbt..man blir smått rädd.Snart är våra små ett år,,för din fyller väl är nu i december med..Du bor väl i Malmö trakten eller har jag helt fel för mig.Ha en mysig kvll.kram kram

Fröken Abbe sa...

Åh, vad mysigt det skulle vara att åka till Köpenhamn! Har faktiskt aldrig varit där till julen. Göteborg hade också gått bra, men tyvärr har jag ingen tid över :(
Ha en bra kväll!

Jeanette sa...

Köpenhamn tänkte jag med på idag faktiskt. Vore kul att åka dit tillsammans,,,,när kommer ni ner igen? Jag slutar jobba snart och det ska bli så skönt att slippa tidiga mornar och sena kvällar och få tid att pyssla för julen.
Har inte hunnit se filmen än men kanske imorgon då jag är ledig.

Kramis J

Nordic Sence sa...

Åhh, Köpenhamn är såå mysigt! Skulle gärna åka dit och julhandla lite;-)

Kram Linda

Linda Ohlsson sa...

Hej vännen!
Har precis kommit hem från en underbar helg i Göteborg. Barnen blev överlyckliga att det hade snöat och det var helt vitt när vi vaknade. Perfekt julstämning och en underbar avslutning blev det på Lisebergs julmarknad.
Ha det bra! Vi hörs!
Kram Linda

pillan sa...

Tiden rusar galet fort...! Dessutom lider jag iår av klappångest. Brukar älska att handla julklappar men iår känns det mest jobbigt. Kanske nätshopping kan hjälpa mig?!
Stor Kram P

Elles blogg sa...

Linda mysigt med Göteborg! Hoppas vi hinner ses nån gång i juldagarna eller efter!
Kram E

Elles blogg sa...

Jeanette! När ska vi hinna med vår köpenhamnsresa... ;) Är ni hemma nåt kring jul?
Kram E