tisdag 17 augusti 2010

inspirationsbok att önska sig i höst...

Först och främst! Anledningen eller anledningarna, kanske man ska skriva, till varför jag inte skrivit på länge, är många... har börjat jobba, lämnat sommarhuset på Österlen för den här gången, haft barnkalas för lille sonen, städat och rensat i både lägenhet och sommarhuset! Bestämde mig i all röra att jag skulle ha en internetfri vecka för att slippa känna stess samt samla lite ny inspiration! Har saknat bloggen endel, framför allt skrivandet! Har även lämnat mitt år som mammaledig bakom mig... känns konstigt men samtidigt bra, då sonens pappa får vara hemma. Och de två grabbarna har det superbra ihop kan jag lova, Max Leon ser upp till sin pappa som bara den och vill göra allt, precis allt som pappa gör :) Det är härligt att se! Det som nästan kändes värst var att gå upp när klockan ringer samtidigt som mina båda killar ligger kvar och sover :(
Nog om detta och åter till rubriken och inlägget! Hittade en bok som jag verkligen tror jag kommer gilla Visit Nordisk Eksotisk en dansk inspirationsbok som visar en rad olika danska hem. Boken är gjord av Niels och Iben Ahlberg och är alldeles ny. Jag är ju ett stort fan av dansk design och dansk stil överhuvudtaget. Passar nog bra att bläddra i en bok som denna lite senare i höst när löven börjar falla...

6 kommentarer :

Annas inspiration sa...

Oj ja vad det har hänt saker, hoppas du börjar landa!

Boken innehåller säkert många vackra bilder!

Många kramisar

Ann sa...

Hoppas du har haft det bra på jobbet :)!! Tack för senast, alltid lika roligt att träffas! Kram!

Sofie sa...

Lycka till på jobbet nu efter ledigheten=)

Jag tror att vi gav ca 300 kr för stolen, lagom pris!

pillan sa...

Kul att du är tillbaka, men skönt med en städ- och pysselvecka! Vi har fått ärva min farmor och farfars hus så det är vårat gigantiska projekt. Vi hoppas kunna flytta in om typ ett år:)
Kram Pillan

Nordic Sence sa...

Låter som en bok jag skulle vilja ha;-)

Linda

Linda sa...

Hoppas att ni kan njuta av kvällarna tillsammans. Ta en dag i taget på jobbet och njut av alla underbara tillfällen som hösten kan bjuda på!
Vi hörs!