tisdag 3 november 2015

Artilleriet - min favoritbutik - my favourite store





I helgen var vi hos vänner i Göteborg och självklart besökte jag min absoluta favoritaffär, Artilleriet. Butiken har nu även utökat med Artilleriet Kitchen som jag besökte för första gången. Blir alltid lika inspirerad av att besöka denna butik!! Jag tycker verkligen att grundarna har skapat ett koncept som inspirerat hela inredningssverige... tror nog alla som någon gång besökt affären lockas av den härliga stil som skapats!! Artilleriet är som Sveriges version av Kinfolk och de startade precis i rättan tid... i begynnelsen av alla hipsters, green lovers, "instagrammare"!! 

This weekend we visited friends in Gothenburg and I luckily visited one of my absolute favourite stores, Artilleriet. We also visited their new sister store called Artilleriet Kitchen. Every time I come in to this store I get tons of inspiration!! I truly believe that the founders started a new era among Swedish hipsters, green lovers and "instagramers"!! A Swedish version of Kinfolk and a paradise for people like me!! [Pictures Facebook Artilleriet]

Inga kommentarer :