torsdag 4 juli 2013

tillbaka igen



Här kommer några bilder från vår semester i Thailand. Denna gången blev det mestadels Bangkok för vårt besök , detta på grund av att vädret vår något sämre på Koh Samet... som vi annars tänkt stanna lite längre på. Var fem år sedan förra förra gången i Bangkok och jag tycker man känner av en viss förändring... Staden är på något sätt en konstrasternas stad. Det lyxiga som ploppar upp mer och mer och det slitna fattiga som finns kvar i konturerna. Vi tillbringade vår tid på några olika hotell och vissa av dem riktigt bra. Kommer skriva vilka lite senare... Resan bestod mest av Spa-känsla, umgås med familjen 100 procent, äta god mat, shoppa samt att uppleva och få olika intryck som man bär med sig.... att resa för mig är ovärderligt, vet att jag har skrivit det innan men man får så man får med sig erfarenheter och kunskaper man kanske aldrig fått annars... man uppskattar också framför allt det man har hemma, man stannar upp lite i tillvaron, vilket jag tror är superviktigt!! Maten för övrigt som var en stor del av resan bestod till en viss del av thaimat som jag verkligen gillar men framför allt blev det japanskt den här gången och jag måste säga att olika typer av ramen numera hör till en av mina absoluta favoriter! Vi hann även med fantastisk shabu-shabu, inte heller fel:) Nu ska jag fortsätta dagen med att komma i ordning efter resan... Ha en bra dag ni som läser!! Kram E

Inga kommentarer :