onsdag 4 maj 2011

inspirerande bild...



Har nog alltid varit väldigt fascinerad över ballet! Ballet uttrycker styrka, utstrålning och skörhet på samma gång! Och så är ju kläderna helt bedårande!! Har inte sett Black Swan men är lite sugen på att se den... har väl fått lite blandad kritik vad jag har hört... har du sett den? En film som jag gillar väldigt mycket, handlar faktiskt om ballet... plus att jag skrev om den i en c-uppsats i engelska en gång i tiden, och det är Billy Elliot!!! Killen som spelar Billy är så himla söt!!Om du inte sett den.. gör det!

6 kommentarer :

pillan sa...

Jag var besatt av balettskor som liten:) I tisdags var jag i princip i biosalongen men mitt sällskap bangade ur i sista stund och jag ville inte gå själv... Det blir nog black swan på dvd är jag rädd...!

Kram P

Mamma till William & bebis i magen sa...

Godmorgon snäckan.
Det var riktigt längesedan nu man hörde från dig..Jätte glad jag blev när jag såg att meddelandet var från söta dig.'Ha en skön torsdag.kram

Anonym sa...

billy elliot är fantastisk, rörande och upplyftande. har inte sett black swan än men vill definitivt se den! folk som sett den verkar antingen älska eller hata den... :)

Therese sa...

Jag vet inte om jag sett den filmen, får fundera lite. Det är en facinerande dans och konst balett men tufft för kroppen. Det är 2 år och 4 månader mellan Viggo och Hugo. Hur är det med er/dig? Kramar från mig

Annas inspiration sa...

Balett har alltid känts fascinerande på något vis.

Hoppas allt är bra med er :-)
Kram Anna

Carolines hemligheter sa...

Jag såg Black Swan för att par veckor sedan, jag slukades upp av filmen redan efter någon minut! Extremt fascinerande och läskig värld på en och samma gång...

Tycker nog att de första 2/3 av filmen är riktigt bra och sedan (utan att säga för mycket) tappar den lite men på det hela taget är den enligt mig verkligen sevärd!!! Speciellt om man som du har en dragning till balettvärlden :-)

Sov gott, kram (och tack för din kommentar)!